تابلوسازی برای بیمارستان و مطب :

تابلوسازی برای بیمارستان و مطب موضوعی است که می خواهیم آن را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار دهیم .

تابلو سازی یکی از مشاغل پرکاربرد در جامعه است که افراد زیادی برای ساخت تابلو متناسب با محل کار خود به تابلو ساز ها مراجعه می کنند . مراکز بسیار زیادی در شهر تهران و دیگر استان ها برای تابلوسازی وجود دارد .

تابلو ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها برای کار و جایگاه مخصوص به خود مناسب می باشد . به عنوان مثال : از تابلو های چنلیوم برای سر درب مغازه ها و فروشگاه ها استفاده می شود . انواع دیگر تابلو ها نیز با توجه به سلیقه افراد برای نصب شدن در سر درب مغازه ها و … انتخاب می شوند .

اما در این مطلب ما می خواهیم در خصوص تابلوسازی برای بیمارستان و مطب صحبت کنیم و به این نوع از تابلوها بپردازیم .

آیا تا به حال به تابلو بیمارستان و مطب توجه کرده اید ؟ آیا به شکل این تابلوها دقت کرده اید ؟

آیا می خواهید بدانید تابلو مطب و بیمارستان باید چگونه باشد ؟ آیا می خواهید در خصوص تابلوسازی برای بیمارستان و مطب اطلاعاتی را کسب کنید  ؟

پس چنانچه قصد دارید در این خصوص اطلاعاتی را به دست بیاورید ، این مطلب را مطالعه نمایید .

مرکز طراحی و ساخت تابلو برای بیمارستان و مطب در تهران – کرج  :

حتما تا به حال تابلو های بیمارستان ها و مطب ها را مشاهده کرده اید . این تابلو ها از نظر ظاهری با تابلو های فروشگاه ها و مغازه ها متفاوت هستند .

تابلو پزشکی :

تابلوسازی برای بیمارستان و مطب که به آنها تابلو های پزشکی نیز گفته می شود از اهمیت زیادی برخوردار هستند ، زیرا این تابلوها باعث می شوند که اشخاص بتوانند پزشک و مرکز درمان مورد نظر خود را راحت تر پیدا کنند .

به عنوان مثال : در ساختمان پزشکان که تعدادی زیادی پزشک های مختلف مشغول به فعالیت هستند ، وجود این تابلوها بسیار مفید می باشد و از سر درگمی افراد جامعه جلوگیری می کند .

مقاله : تابلوسازی برای طلافروشی

 

انواع تابلو پزشکی : ( تابلو سازی برای بیمارستان و مطب خصوصی و عمومی ) :

تابلوهای پزشکی به انواع مختلفی تقسیم می شوند که عبارتند از :

تابلوهای رادیولوژی ، تابلوهای آزمایشگاه ، تابلوهای سونوگرافی ، تابلوهای سی تی اسکن ، تابلوهای دندان پزشکی و …

تابلوهای پزشکی با توجه به نوع تابلو از عناصر مختلفی از قبیل : ورقه های آهن ، گالوانیزه ، فلز ، استیل و یا حتی محتواهای چاپی ساخته می شوند و پس از آن با استفاده از لامپ های نئون و یا لامپ های ال ای دی نورپردازی می گردند و در محل نصب می شوند .

تابلوسازی مطب

حال آیا انواع تابلو پشت درب مطب را می شناسید ؟ ( تابلو راهنمای اتاق و طبقات بیمارستان )

 

انواع تابلو پشت درب مطب :

تابلوسازی مطب همان طور که ذکر شد متفاوت از تابلوسازی های دیگر است . انواع تابلو پشت درب مطب عبارتند از :

بخوانید:  تابلو چلنیوم

تابلو حروف برجسته برای بیمارستان :

که در آنها حروف برجسته بر روی چوب و یا ورقه های فلزی نصب می شود .

تابلو های لایت باکس برای مطب ها :

که از این تابلو ها هم در پشت درب مطب استفاده می گردد و این تابلو ها به صورت یک باکس نورانی هستند که در داخل آن لامپ هایی تعبیه شده است که باعث نورانی شدن تابلو می گردد .

تابلو استیل برای بیمارستان + مطب:

تابلوهای مطب را با استفاده از متریال استیل می توان طراحی و تهیه کرد و این تابلو ها به صورت قابدار و یا بدون قاب هستند که قاب آنها از استیل ساخته شده است و حروف روی آن نیز به وسیله استیل و یا پلکس قابدار طراحی می گردند .

برای ساخت تابلوهای مطب بیشتر از تابلوهای استیل طلایی رنگ استفاده می شود .

تابلو فلزی برای بیمارستان + مطب :

تابلو های فلزی که برای مطب ساخته و تهیه می شود ، معمولا از فلزاتی از قبیل : آهن ، برنج و مس تهیه می گردند . درخصوص این تابلو ها باید بگوییم که تابلوهای فلزی به مرور زمان به پرداخت نیاز پیدا می کنند .

تابلو فلکسی فیس برای بیمارستان + مطب در تهران ، کرج :

یکی دیگر از انواع تابلوهای پزشکی و تابلوهای مناسب برای مطب ، تابلوهای فلکسی فیس هستند که این تابلو ها ساده هستند و دارای روکش سپری کلیپسی و یا پرچی هستند که محتوای تبلیغاتی را به راحتی نمایش می دهند .

تابلو ال ای دی برای بیمارستان + مطب ونک ، تجریش :

یکی از جدید ترین روش هایی که برای ساخت تابلوهای مطب و بیمارستان استفاده می شود ، تابلو ال ای دی می باشد . از این تابلو ها بیشتر برای معرفی مراکز تصویر برداری ام آر ای ، سی تی اسکن و رادیولوژی و آزمایشگاه مورد استفاده قرار می گیرد .

بنر :

برای معرفی کردن آدرس مطب ها و آزمایشگاه ها و یا مراکز تصویربرداری پزشکی از بنر ها در قسمت های مختلف شهر و یا در روی پل های عابر پیاده استفاده می شود .

تابلو نئون برای بیمارستان + مطب نیاوران ، قیطریه :

تابلو های نئون نیز به عنوان تابلوهای پزشکی استفاده می شود . این تابلوها بعد از انجام عملیات طراحی و برش لیزری بر روی انواع متریال ها مانند پلکسی و یا پی وی سی نصب می شود و بعد از اعمال نورپردازی در محل نصب می گردد .

حال می خواهیم بدانیم که انواع تابلو هایی که در مراکز بهداشت و درمان استفاده می شوند ، چگونه هستند ؟

انواع تابلوهای مربوط به مراکز بهداشت و درمان :

تابلو های کامپوزیت : از تابلوهای کامپوزیت برای سر درب مراکز بهداشت و درمان استفاده می شود . تابلو های کامپوزیت در صورتی که بر سر درب مراکز بهداشت و درمان مورد استفاده قرار بگیرد ، این قابلیت را دارند که به سرعت بتوان آنها را از آلودگی ها پاکسازی کرد .

تابلوهای چلنیوم : تابلوهای چلنیوم نیز برای نصب بر سردرب مراکز بهداشت و درمان مورد استفاده قرار می گیرند و تابلو های مناسبی برای این کار هستند . در ساخت این تابلو ها لوگو مرکز ، علائم دیگر و حروف به صورت چلنیوم ساخته می شوند و بر روی تابلوهایی مانند کامپوزیت نصب می گردند .

بخوانید:  تابلوسازی مغازه موبایل فروشی

 

تابلوسازی بیمارستان + تابلو راهنمای اتاق ها

 

انواع تابلوهای دندان پزشکی :

در خصوص تابلوهای دندان پزشکی باید بگوییم که این تابلو ها به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از : تابلو مطب که در بیرون از ساختمان نصب می گردد و طراحی آنها توسط آیین نامه تابلو صورت می گیرد .

دسته دوم نیز تابلوهایی هستند که به صورت ایستاده در اطراف ساختمان نصب می گردند و یا در داخل ساختمان پزشکان به صورت تابلو پشت درب مطب استفاده می شوند .

یکی از اشکال مهمی که در تابلوهای دندان پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد و مناسب و مفید است ، همچنین توجه افراد را به خود جلب می کند ، استفاده از شکل دندان بر روی تابلو است .

در نتیجه بر سر درب مطب ها و یا کلینیک های دندان پزشکی می توان از تابلوهای کامپوزیت ، تابلوهای چلنیوم و لایت باکس استفاده کرد و بر روی آن ها آرم دندان را حک کرد .

مقاله : تابلو چلنیوم 

انواع تابلوهای چشم پزشکی :

تابلوهای چشم پزشکی باید بر اساس اصول استاندارد طراحی گردند و بر روی این تابلو ها باید نام پزشک مربوطه ، تخصص او ، شماره تلفن و آدرس و همچنین روزهای کاری درج گردد . این مدل از تابلو های چشم پزشکی در بیرون از ساختمان نصب می گردند اما برای طراحی تابلوهای داخل ساختمان می توان خلاقیت بیشتری را به خرج داد .

دوستان عزیز در خصوص تابلوهای چشم پزشکی نکته ای وجود دارد که لازم است در این بخش به آن اشاره شود . در مطب چشم پزشکی تابلوهای دیگری نیز وجود دارد که از آن ها برای معاینه بینایی افراد استفاده می گردد که تا به حال همه شما این تابلوها را مشاهده کرده اید و حتی توسط آنها میزان بینایی شما سنجیده شده است .

ساخت تابلو برای مطب در تهراناین تابلوها ، تابلوهایی سفید رنگ هستند که علامت هایی در زاویه های مختلف بر روی  یک ورقه پلکسی چاپ شده است . این تابلو ها از انواع تابلوهای لایت باکس هستند و باید دارای کیفیت بالایی باشند .

ذکر نکات مهم در خصوص تابلو مطب مامایی :

در خصوص تابلوهای مطب مامایی باید بگوییم که تابلوهایی که در مطب مامایی استفاده می شوند با سایر تابلوهای پزشکی تفاوت دارند . در تابلوهای مطب مامایی باید حوزه فعالیت افراد به صورت مشخص بر روی تابلو ذرج گردد . در ساخت تابلوهای مطب مامایی معمولا از لایت باکس ها استفاده می شود .

کلام آخر :

در این مقاله در خصوص تابلوسازی برای بیمارستان و مطب نکاتی را خدمت شما عزیزان مطرح کردیم و توضیحاتی را ذکر نمودیم . امیدواریم مطالب ذکر شده در این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد .

4.6/5 - (78 امتیاز)

همین حالا از کارشناسان ما مشورت بگیرید
شماره دفتر مرکزی :
02122758243
02154793333

شماره همراه:
09193048493

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *